Fakturering av årsgebyr tilsyn spredte avløpsanlegg – Forskrift om gebyrer for saksbehandling og kontroll etter forurensningsregelverket

Alle private spredte avløpsanlegg med slamtømming blir nå fakturert årsgebyr tilsyn med halvårsvirkning (340 kr) for 2024. Dette skjer med bakgrunn i ny vedtatt forskrift.

Sel kommunestyre vedtok i møte 23.09.2024 ny forskrift for Sel kommune:

Forskrift om gebyrer for saksbehandling og kontroll etter forurensningsregelverket (PDF, 115 kB), sak 2024/53, med ikrafttredelse 01.07.2024.

• Forskriftens formål er å gi kommunen hjemmel til å dekke kostnadene ved saksbehandling, tilsyn og kontroll som kommunen har som forurensningsmyndighet etter forurensningsloven, forurensningsforskriften og forskrift om forbud mot bruk av mineralolje til oppvarming av bygninger.

Forskriften er kunngjort på www.lovdata.no