Alle besøk på kontoret skal avtales på forhånd på telefon eller på epost tildelingskontoret@sel.kommune.no. Du kan også sende epost dersom du ønsker at vi skal ringe deg.
Telefontid på 414 21 528 er mandag, onsdag og torsdag, kl. 10.00-13.00.
Tildelingskontoret tar i mot og behandler henvendelser/søknader om støttekontakt, brukerstyrt personlig assistent (BPA), praktisk bistand, hjemmesykepleie, institusjonsopphold, omsorgsstønad og alle de andre tjenestene Sel kommune tilbyr innen pleie og omsorg.
Søknadsskjemaer finner du her
Ønsker du å møte en saksbehandler skal dette avtales på forhånd på telefon 41 42 15 28 eller e-post tildelingskontoret@sel.kommune.no. Ikke oppgi sensitiv informasjon på e-post.
Eksempler på tjenester:
Helsetjenester i hjemmet
Dagtilbud - aktivitetstilbud
Individuell Plan
Personlig koordinator / barnekoordinator
Hjemmesykepleie
Hverdagsrehabilitering
Korttidsopphold i institusjon / rehabilitering
Langtidsopphold i institusjon
Ledsagerbevis for funksjonshemmede
Omsorgsbolig
Pårørendestøtte, herunder avlastningstiltak og omsorgsstønad
Parkeringstillatelse for forflytningshemmede (legeerklæring må vedlegges)
Personlig assistanse / Praktisk bistand / støttekontakt
Brukerstyrt personlig assistent (BPA)
Psykiske helsetjenester
Trygghetsalarm
Egenbetaling ved institusjonsopphold
Informasjon om de ulike tjenestene finner du her: https://www.helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunene/